söndag 3 augusti 2014

Cigarren, vid Järntorget.

Detta är ett av de bättre caféerna i staden, om man gillar att röka cigarr och ta en latte eller dylikt samtidigt. Det är lite av en känsla av att sitta på ett fik i paris, mycket folk och mycket rörelse. Jag tycker om det! Sist jag gick hit så gjorde jag det ensam, lite för att inte missa de intryck man får och faktiskt se om det är ett bra fik. När man är på ett fik med en vän så kan jag tycka att man missar så mycket av intrycken som ges. Människor runtomkring, baristan som skummar mjölken tills den skriker skrikande, bankar med espressohuvudet och allt det som tillhör ett bra fik. På Cigarren så kan man slappna av och njuta. Det är inte ett coolt innefik men ändå så är det det på något vis. Killen som jag möts av är mycket avslappnad och trevlig. Tar sig tid och får en att känna sig speciell. De har en humidor(som man tyvärr inte får gå in själv) som är stor och rymlig. Bra utbud av cigarrer, det känns varierat,  allround tycker jag. Kanske inte som brobergs men det är faktiskt inte en cigarraffär, men på snudden att det kunde vara det. Självklart så går det bra att gå in och inhandla en cigarr utan latten om man är på väg till havet för en stunds njutning!
Väl värt ett besök tycker jag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar