onsdag 6 augusti 2014

Födelsedag!

Jaha, då var det dags igen. Att fylla år kan vara en ganska angenäm företeelse tycker jag. Jag har beslutat mig för att ge mig själv en present varje år. Det var många år sedan jag bestämde mig för detta. Förr brukade jag köpa en grej som jag verkligen ville ha. Snygg jacka, spel eller den där snygga tändaren. För ett par år sedan insåg jag att jag behöver inte saker längre. Kanske är det ett tecken på att jag börjar bli gammal eller så börjar jag bli mer och mer nöjd med mitt liv. Nu för tiden, ock så i år, så ger jag mig en stund av njutning. En IPA till lunchen och en garre efteråt? Ja, varför inte. När vädret tillåter det så sitter jag på min favoritplats vid havet och tittar på båtar som seglar förbi i sin ensamhet. Jag tycker om att sitt där och tänka på de människor som jag har delat just denna dagen med tidigare i livet och de jag delar den med nu. De som inte finns i mitt liv längre och de som jag har i mitt liv nu. Nog sagt om det!
Nu går vi över till det som ska förgylla min dag idag!
Cigarren för dagen blir en cigarr får Kuba. Det är den äldsta nu produktiva fabrik på Kuba. Den är mild i smaken lite som en smekning genom gommen på ett mycket behagligt vis. De var en av de största producenterna på 70-talet men störrtdök på 80-talet. Det var då de började maskintillverka sina cigarrer. På 90-talet gick de tillbaka till sina handrullade cigarrer och produktionen gick upp igen. Tur var det tycker jag. Jag är inte mycket för Kubanska cigarrer men den här får mig att ändra uppfattning lite.
Vilken IPA blir det till detta nu så?
Inga överraskning idag faktiskt. Jag ville köra på ett säkert kort och det fick bli en Omnipollo! Så bra, så enkelt! De passar mycket bra ihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar