onsdag 14 januari 2015

Ströbröd

Nu är det som så många pratar om årets fattigaste månad. Då är det dags att vara påhittig och söka lösningar som ofta är lätta men kanske tar lite tid. Jag har nästan alltid sparat på bröd som har blivit torrt och sedan malt ner till ströbröd! Det blir så mycket godare an det man köper i butiker. Sen känns det mycket bra att ta till vara på det man har hemma. Jag brukar baka bröd ett par gånger i månaden och det blir nästan alltid lite över och då stoppar jag in brödet som blir över på en plåt i ugnen och låter det ligga där tills det är riktigt torrt. Jag värmer inte upp det utan låter det bara ligga där. Sen när jag har fått ihop en hög gammalt bröd så tar jag fram rivjärnet och river brödet. Om det är för hårt så tar jag fram min mixer och kör med. Det blir perfekt att panera fisken i och köra en fish and chips! 
Lycka till!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar