lördag 9 mars 2013

Årets först Cigarr?


Första cigarrprovningen är i antågande. Nu ska vi bara få till rätt sällskap och sitta en lugn kväll, ett anteckningsblock och kanske en Cognac i glasen. Cigarrerna är naturligtvis inköpta på Brobergs Tobak. Väl där inne så hittar jag ett mycket bekant ansikte bakom disken. Stefan! Stefan gjorde mycket bra ifrån sig tycker jag. Så hjälpsam och alltid så trevlig. Om ni får äran att handla av Stefan så tycker jag att ni ska passa på att fråga om vilken dryck som passar till den cigarr du inhandlar. Stefan är nämligen ytterst duktig på drycker. 




Den vänstra cigarren på bilden, Paradiso Maestro XXL, är ifrån Nicaragua vilket är ett väldigt spännande cigarrland tycker jag. Format: Figurado, Storlek: 24x152 mm vilket gör storleken på den här cigarr till en mycket behaglig storlek. 
Den högra cigarren är en, The griffin´s Classic Puritos, som kommer från Dominikanska Republiken vilket är det land som jag alltid återkommer till när det gäller cigarrer. Det känns tryggt på något vis. Format: Senorita, Storlek: 11x102 mm vilket är en liten cigarr som blir utmärkt bra när man har lite ont om tid eller när det är lite kyligt ute.

Tänd på och njut!!   

2 kommentarer:

  1. Hej

    Trevlig blogg måste jag säga, lite smått och gott...som en påse smågodis ungefär ;) Kommer läsa runt bland dina inlägg och gotta ner mig och bjuder även in dig till min blogg där jag bl.a. provat en ny humidor, eller i alla fall packat upp den ;)

    http://resamedstil.wordpress.com/

    Tack för trevlig blogg och Välkommen in till min.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Så trevligt att du har hittat hit. Ja, jag försöker att vara bred och lite kreativ i mina blogginlägg. Jag kan varmt rekommendera Paradison om du inte har prövat den redan? Jag ser att jag bara måste skaffa en sådan humidor som du har!

      Tack för din kommentar Robert.

      Radera