lördag 23 mars 2013

Kafé Saturnus

Kafé Saturnus är en härlig plats att fika på när man besöker Stockholm. Man får en underbart härlig fransk känsla när man går in genom dörren. Det är ett ganska litet fik men det är nog också det som gör det så härligt. Man känner sig välkommen och speciell på ett svårförklarligt vis. När jag var där valde jag att dricka en kopp rött te och att äta en lemon curde maräng paj. Bara det där att beställa det man vill ha, betala och sedan sätta sig vid ett bord för ett bli serverad uppskattar jag. Visst, på restauranger är det så det går till men tänk efter, hur ofta är du med om det på ett fik? Stora temuggar och rikligt tilltagna pajbitar. Jag blev inte missnöjd med varken smaken eller storleken på det som serverades mig. Det var nästan så att jag fick lämna en stackars bit. Ett trevligt sällskap gjorde sitt till också så klart. Jag kom på mig själv att drömma mig bort till ett varmt Frankrike och jag tyckte nog att jag var där, en liten stund i alla fall. När ni är i Stockholm (eller till er som bor där) och går förbi Eriksbergsgatan 6 så tycker jag absolut att ni ska besöka detta fik.     


Mycket bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar