fredag 1 mars 2013

Krug Grande Cuvée!

Krug Krug Krug...
Jag tror att jag kan hålla på så, ja jag vet inte hur länge. Denna underbart gudomliga dryck som, tyvärr är få förunnat. Jag tror att det kan ha lite att göra med prislappen?! Dess färg som har en nästa fulländad gul färg och de perfekt formade bubblorna som sprider värme och glädje vid varje anblick. Jag kan inte förklara det bättre än kärlek vid första ögonkastet. Första gången jag drack en Krug var för några år sedan och jag blev fullständigt tagen på sängen. Jag visste att den skulle vara bra, men så här bra? Jag fick förklarat för mig, av mycket kunnig personal inom sommelieryrket att ska du dricka Champagne så ska du dricka Krug (om du inte vill lägga ner en hel förmögenhet, bara en halv). Jag försökte lite lätt övertala dem om att är ändå inte Dom Pérignon lite bättre med tanke på att det är faktiskt där historien om Champagne startade en gång i tiden. Jag fick ett rungande nej från alla håll. Nu har jag inte provat Dom Pérignon själv utan lever på andras meriter där. Vilka meriter jag tycker väger ganska tungt.
Det är nästan värt att införskaffa en flaska Krug för förpackningen. Jag tycker att det är förbjudet att köpa vin efter etikett men här gör jag nog ett undantag tror jag. Om du någon gång får äran att dricka en Krug så tycker jag att du ska ta god tid på dig och verkligen njuta. Detta ÄR smak mina vänner. Från topp till botten. Sen om man delar den med någon man tycker om så blir det så mycket bättre.
Skål och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar