söndag 7 juli 2013

Karl strauss

Karl Strauss, 1960.jpg
Solen är på väg ner och den varma luften i San Diego, Kalifornien letar sig in överallt på kroppen. Jag har ätit en väldigt god och vällagad burgare hos Karl Strauss i en förort till San Diego. Jag är så nöjd över att jag har hittat hit. De vill få en känsla av att man går in i ett bryggeri på riktigt. Det första man ser när man kommer till restaurangen är ett par väldigt fina jästankar som de faktiskt brygger sin egen öl i. Jag tycker att det är ett fantastiskt roligt sätt att göra det på. Jag menar, mer närproducerat blir det inte och ölen har lite svårt att ta slut. Okej, det är inte något problem som är vanligt men man vet aldrig. Som så ofta i restaurangbranschen i Amerika är personalen mycket hjälpsamma och lät mig pröva hela deras sortiment som de hade på tapp. Inte mig emot så klart! De gör väldigt god öl kan jag säga och jag hade lite svårt att sluta smaka.

Karl Strauss föddes i Tyskland 1912 men flydde senare från sitt hemland och nazisternas framgångar. Han dog 94 år gammal i sitt "nya" hemland, USA. Hans Far och hans Farfar var även de bryggare, fast i Tyskland, så man kan säga att han hade det i blodet.




































Man kan inte mer än hålla med; Make Beer, Not War!!

Skål!!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar