fredag 22 augusti 2014

Lancaster, Winston Churchill

Lancaster är det naturliga steget från spitfire i Winston Churchill serien. Man säger att detta är spitfires storebror. Detta är en liten belicoso som är strålande bra skulle jag säga. Röktiden ligger på nästan 40 minuter. Jag kanske inte är den som röker snabbast men att sitta och filosofera mellan puffarna är riktigt härligt. Den har en utmärkt lenhet som en smekning i gommen. Lancaster är en cigarr som görs i Davidoffs fabriker och tobaken kommer från Dominikanska Republiken och de har ett spann av smaker och styrka på sina odlingar. Innan Kubas revolution så var Dominikanska Republiken ingen jättestor producent av cigarrer. På 60-talet så hämtade man fröer från Kuba och på några år så blev man en av de största producenterna av cigarrer i värden. Om man som jag har denna cigarr som en stor favorit så är det till fördel att köpa den lådvis. Lådan är ett konstverk av rang. En mycket fin röd metallåda med deras emblem prytt överst. Mycket synd att vi har en lag som säger att det måste finnas varningstext på tobak, för den är missprydande tycker jag. Annars ska vi absolut ha varningstext på tobak tycker jag. Den är helt klart värd att pröva på tycker jag.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar