torsdag 19 juni 2014

Gravid på midsommarafton?

Är du gravid och tycker att det är väldigt tråkigt att dricka vatten eller barnens läsk på högtider? Eller längtar du bara efter en riktigt god bärs? Titta hit så ska du få ett par tipps av mig. I mitt tidigare inlägg skrev jag om Mikkeller och den är perfekt för en sådan har dag. Även så är Estrella ett mycket bra alternativ tycker jag. Den är en lager och mycket lättdrucken. Många av de alkoholfria ölsorterna når inte riktigt hela vägen men både mikkeller och Estrella gör detta på ett mycket bra sätt dess utom. Mikkeller deklarerar att de har 0,3% alkohol i sin öl och Estrella påvisar 0,0% alkohol i sin. Det finns även en blåbärsdryck som heter 100% blåbär. Den är jättenyttig och har antioxidanter i sig men, den är ganska besk i sin smak tycker jag. De säger att det har 3500 blåbär i varje 33cl flaska så tycker du om blåbär, kör på! Sen kommer vi till det svåra med att dricka nubbe till ölen. Jag har inte ett bra tipps där tyvärr men man kan faktiskt skåla i sin alkoholfria öl när andra skålar med nubbe!

Skål mina vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar