torsdag 19 juni 2014

Mikkeller!

Funderar du över vilken öl du ska välja till sillen i år? Jag har ett mycket bra förslag till dig! Mikkellers Drink´in The sun! Det är utan tvekan en av de bättre ölerna för tillfället tycker jag. Stor humlearomatisk smak som vilar tryckt i sin maltbas som har en tydlig beska. Toner som aprikos, mango, grapefrukt och ljus sirap gör den komplex och mycket intressant. Den är aningen för ljus till färgen tycker jag och den är grumlig. Grumligheten gör inget men det hade varit kul om den var aningen mörkare. Men man kan väll inte få allt här i världen antar jag. Den har nummer 11994 på systembolaget. Nu kommer vi till det roliga med denna öl! Den är alkoholfri! Eller ja, 0,3% har den vilket gör den till alkoholfri tycker jag när en lättöl idag ligger på ca 2,1%. Redan nu hör jag många som säger att den köper inte jag om den är alkoholfri men köp en bara i så fall och pröva för den är jättebra! Det kan var ett utmärkt allternativ om du är gravid, äter medicin eller bara inte vill göra som alla andra. Jag dricker Mikkeller till min sill i år och vågar sticka ut!
Gör du??


Skål mina vänner och ha en underbara midsommar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar